torsdag 30 augusti 2007

soja

Sushi till lunch idag och en liten tanke om soja som bara måste komma ut. Få prefix kan få mig på så gott humör, få ingredienser är så genomtrevliga. Sojakorv är ju så gott, firm tofu är en last, sojafiléer, sojalatte så fort jag får möjlighet, sojamjölk i pannkakor istället för mjölk och de blir så fina, sojamjöl i bebismoset. För att inte tala om såsen. Det är så perfekt att kombinera med alla möjliga smaker, dessutom så nyttigt och så härligt politiskt korrekt (förutom detta med genmanipuleringen då, men allt är relativt). Soja är dessutom ett väldigt vackert ord.

2 kommentarer:

sara sa...

Jag har precis kommit hem med sojamjölk i matkassen; jag älskar det till precis allt! Jag är alltid så nöjd när jag dricker det istället för vanlig mjölk! mycket coolare med soja framför, ja nästan allt!

charlotte sa...

åh, där sade du det mycket bättre! word!