torsdag 30 augusti 2007

Sick and tired

Jag, som ALDRIG blir sjuk, är på väg att drabbas av världens dunderförkylning. jag känner det i varenda fiber av min kropp, huvudet är tungt, kroppen värker, mina tankar är oklara, jag snörvlar och nyser. Härifrån finns det två utvägar. Antingen lyckas jag mota bort bacillerna med hjälp av välbeprövade franska huskurer som jag lärde mig under mitt infektionsrika halvår i franska alperna och då kommer jag att må bra i morgon, eller så kommer jag att vara ett vrak när jag vaknar i morgon bitti. Och jag som ska skola in sälungen på dagis... Det får gå ändå. Men det suger att vara sjuk.

1 kommentar:

charlotte sa...

åh, så trist, Sara! Hoppas att du lyckades bekämpa förkylningen. Och att inskolningen går bra.

Så spännande med franska huskurer, en liten tipslista kanske?

Jag funderade lite på detta med utedagis. Nu på höstkanten är kanske utedagis lika sjukdomsspridande som vanliga. Det är säkert till vintern ni kommer att märka skillnad. Fast här är vi också sjuka, minsann. Innan dagis ens har börjat...
Kram och krya på dig!