fredag 24 augusti 2007

termisstart

Denna veckan har varit rolig på jobbet. Terminsstart för de nya ettorna. Det är så härligt att känna av stämningen, allt är nytt och för många är det ju stort att påbörja en utbildning. Att bli ett yrke. Och spänningen det innebär att lära känna människor i grupp - jag är så glad att jag slipper vara en del av det!

Arkitektstudenter är dessutom så jäkla snygga och välklädda, undrar om the sartorialist är informerad. Kontrasten blir så mycket strörre i jämförelse med en skrivbordsblek doktorand som jag, som klär på mig innan jag vaknat. Skolan som möter de nyanlända är i bedrövligt skick, det är så eländigt så det blir komiskt. Undrar vad denna arbetsmiljön får för konsekvenser för studenternas skapande? Kanske resultatet blir bländande vackert.

Inga kommentarer: