tisdag 14 augusti 2007

Vad är Mel Gibsons problem?


En mysig trettonåring har bott hos oss i helgen. Vi kollade film bland annat. Apokalypto. Skitläskig. Det är en otroligt vacker film, scenen med bebismagen som rör sig av en liten bebisspark är helt magisk. Snyggt foto och jättebra klippning. Väldigt spännande och en snygg actionstory. Men våldet. Våldet! Jag är en tant, jag vet det, men det är så trist att inte palla se en film för att det blir så ... anatomiskt ... Jag tycker att Mel balanserar på Braindeadranden utan att det blir varken det ena eller det andra. De säger att den slutade lyckligt i alla fall. Oväntat.

4 kommentarer:

PPernilla sa...

Åh! Jag håller med dig!! (är jag också tant då eller??). Har visserligen inte sett filmen i frgåa, men jag är trött på för våldsamma filmer över lag. Finns många filmer som hade tjänat på att vara mindre våldsamma och blodiga!

charlotte sa...

*s* lillasystrar blir väl aldrig tanter, heller ;-)

sara sa...

Jag tycker INTE att ni är tanter!! Vi har filmen hemma, men jag grejar inte att titta på den alls. Jag får bilder som etsar sig fast på näthinnan av våldsamma filmer som aldrig försvinner. Trots att det måste vara minst 5 år sedan jag såg American History X dyker den första scenen, där Edward Norton misshandlar några inbrottstjuvar, upp i mitt huvud så himla ofta, jag kan liksom inte värja mig för det. Det är bland det otäckaste jag har sett, och ibland är bilden bara där när jag stänger ögonen och ska sova. Hemskt. jag grejar inte våld helt enkelt.

charlotte sa...

Åh, ja American History X är ju helt bottenlöst obehaglig. Samtidigt som den är så himla bra. Fast det hade den ju varit utan trottoarscenen också...