söndag 19 augusti 2007

smells like tjära

Idag var vi och såg filharmonikerna vid Sjöhistoriska. Det kunde blivit hur hemskt som helst, massor av folk, helt tyst och våra barn var minst. Bara medelålders par som picknickade och låg ner i gräset och lyssnade med slutna ögon. Men solen sken och barnen strålade och minglade och blev lekta med och bjudna på bullar. Dessutom var Idas sommarvisa allsång till fyraåringens stora glädje. Definitivt ett mysigt sätt att spendera eftermiddagen på. (Också kände vi oss som såna Duktiga Kulturföräldrar.)

Sen hade museet gratisinträde så vi drog en repa där med. Där fanns doftljus som luktar tjära!!! De fanns på Vasamuseet också, och på nätet nånstans som jag inte hittar - jag vill ha! Mats hatar allt vad doftljus heter så det känns helt meningslöst att köpa, men om jag skall handla något doftljus igen så blir det detta.

2 kommentarer:

PPernilla sa...

Ehhhh...ursäkta....tjära!?!? Vill man lukta på det?? Jag håller med Mats...

charlotte sa...

Haha, misstänkte väl att du skulle hålla med honom. Tjära är en av mina favoritlukter Det ljuset skulle jag ha på balkongen. Det och ett som doftar nystruken linoljefärg.