måndag 20 augusti 2007

underbar?

Nu har "Underbar och älskad av alla" snart premiär och jag undrar... Jag kommer på mig själv med att gå och tänka att jag hoppas verkligen att filmen kommer att gå bra. Hoppas att Martina får jättebra recensioner. Då har jag inte ens läst boken.

Och jag är nog inte den enda som brukade läsa Mama bakifrån för att få det bästa först. Hennes krönikor där var helt enastående, så jäkla roliga och samtidigt så stärkande. Bland alla otroligt "lyckade" personer (som iofs också är roliga att läsa om) som figurerar i Mama så koketterade Martina med hur misslyckad hon var i yrkeslivet, hur mycket de bråkade hemma och sånt kaos de levde i. Hon gjorde det så himla bra och otroligt roligt. Identifikation at its best, trots att man vet att hon hade ett jäkla kontaktnät till att börja med, genombrottet kom ju bland kändismammorna i "Uppdrag mamma". Och hon är med på dendär "morsorna"-mailinglistan...

Nåja, jag håller i alla fall tummarna för att filmen skall bli en succé, och då vet jag inte ens om jag tänker gå och se den själv.

2 kommentarer:

sara sa...

Ja, jag håller fullständigt med! Hon är verkligen fantastiskt roligt! Vet du om att hon är gravid igen, förresten? Fjärde barnet, beräknat till nyårsaton! Får henne att framstå som ännu coolare i mina ögon!

charlotte sa...

Ja, visst är hon en cool person. Krönikan om hennes högstadietid är nog fortfarande bland det roligaste jag läst ... eller auditionen för Björn och Benny. Jag var såååå nära att fråga BU om det när vi träffades, men jag vågade inte. Ja, jag läste också att hon är gravid igen, fyra barn är drömmen... minst ...