tisdag 21 augusti 2007

Tystnad

Vi har precis varit barnvakt till lilla kusinen och har alltså haft två vilda illbattingar som härjat fritt hela kvällen, tills dom stupade av trötthet och vi fick chansen att äta lite. Det blir så himla ljuvligt tyst och fridfullt precis när båda har somnat, men det dröjer inte så länge innan jag börjar sakna deras skrattande och pladdrande. Det är så tråkigt utan alla deras ljud, och det händer någonting precis hela tiden när dom är i farten. Väldigt roligt! Men nu kan jag i alla fall sitt i lugn och ro framför datorn och bara slösurfa och det är så skönt!
Det har varit en så fullmatad helg, så lite stillhet känns på sin plats. Framförallt tog det spännande bröllopet upp en stor del av vår tid, och gör det fortfarande, i alla fall känslomässigt. Det var så vackert, och kändes så äkta, och det var så mycket att ta in och smälta att det är en process som nog kommer att ta några dagar. Bröllop är ljuvliga. Det är de allra roligaste festerna att gå på, och jag vill att precis alla runt omkring mig ska gifta sig. Och det går verkligen inte att komma ifrån hur betydelsefullt och viktigt det är med den typen av ceremonier; det kändes så stort att få bevittna och fira deras kärlek till varandra. Jag är fantastiskt sugen på att ha någon slags förnyelse av våra vigsellöfte under ståtliga former!

2 kommentarer:

charlotte sa...

Åh, sötnosar! Jag älskar verkligen denna åldern, det är så händelserikt och ändå så problemfritt. Så mysigt med kusinerna! Och så kul med bröllopet, det är verkligen underbart med bröllop!

sara sa...

det är mysigt med två kidz, och mnm är helt underbara! puss och vilken fantastisk blogg j