måndag 13 augusti 2007

Thaimat och myggor och tigrar

Äntligen äntligen äntligen är min älskade make klar med uppsatsen - klockan 01.30 i går kväll postades den- och jag får återigen använda datorn! Härligt! Vi firade Jockes återkomst till livet och datorns återkomst till mig genom att hämta mat på Koh Phanghan och ha picnic i Vitabergsparken. Underbar underbar mat! Kåpan har den bästa thaimaten tycker jag, framförallt för att deras vegomeny är lite roligare än andra thaiställens. Vi åt kryddig tofusallad och tzayspett med jordnötsås, och sälungen fick tom kha gai och ris!
Och sedan unnade jag mig själv att beställa Myggor och tigrar från Adlibris. För en gång skull ska jag läsa en omdebatterad bok samtidigt som debatten pågår och inte 6 månader senare när den kommit i pocket. Den borde komma i morgon. Jag kunde inte låta bli att beställa Daniel Sjölins nya, och Vendela Fredricsons Landar också. Aprilhäxan är utläst, och så bra den var, men så ofattbart otäck. Jag behöver nya böcker i min hand. Nu ska jag sätta mig på vakt vid brevlådan och springa till posten omedelbart när avin kommer.

3 kommentarer:

charlotte sa...

Bra jobbat av Jocke! Härligt! Och härligt med thai och nya böcker, bra unnat!

PPernilla sa...

Absolut bra jobbat!...mmmm..Koh Panghan så gott!! (det är för övrigt en ö på K som vi ännu inte besökt)

sara sa...

pernilla, jag tänkte på det med era K öar, thailand måste ju vara ert ultimata resmål, där kan ni ju åka till varenda ö!