fredag 10 augusti 2007

Marit och Anna.


Nu var jag på jakt efter Gudrun Sjödenbilderna på Marit Bergman som Sara nämner nedan. Och upptäckte då att hon (Marit alltså) naturligtvis har den snyggaste hemsidan. Och hon skriver dessutom blogg. Härligt! Inte nog med att det känns väldigt intressant att läsa vad hon har för sig, hon skriver så bra också! Bilden är inte från Gudrun Sjöden, men det är ett fint läppstift!


Idag bläddrade jag också lite i Anna Wahlgrens Barnaboken för första gången på länge. Hon skriver så vackert så jag nästan blir tårögd. Ju längre tiden går ju mer uppskattar jag henne, idag kom jag på hur ljuvligt det är att ha en liten ett-tvååring i huset igen. Då är det så härligt att gå till Barnaboken och få lite medhåll. "Ett hus med en ettåring har en levande solstråle hemma. Han är orädd och pigg på allt och nästan alltid glad, och hans fantasi är outtömlig. Han älskar att leka, höra ramsor, räkna fingrar, spela och "sjunga", dansa, busa. Han är robust både till kropp och själ och älskar verkligen att leva." (jag ville ändra "han" till "hon" men jag är alltför arbetsskadad för att klara av det)

Jag tycker att Anna Wahlgren emellanåt är lite väl tvärsäker, men skriva det kan hon!

4 kommentarer:

sara sa...

Jag har aldrig läst Barnaboken, bara läst de sömnmetoder hon förespråkar på sin hemsida, och lite andra tips hon har på sin hemsida och det är sådana sömnkurer som gör mig alldeles mörkrädd. Jag ryser av att bara se hennes foto, jag tycker att hon ser ond ut. kanske borde jag läsa hennes bok för att få en mer nyanserad bild av henne, men jag kan inte förmå mig, jag tycker att hon verkar så obehaglig. bra att höra att människor som jag tycker är vettiga gillar henne, det får mig i alla fall att tänka att hon kanske har lite bra att komma med!!!

sara sa...

Ja, Marit är ju riktigt snygg i röda läppar! och gwen stefani!

charlotte sa...

Ja, Anna Wahlgren är svår. Barnaboken köpte jag på bokrean när vi fått E, (shit vad barnboksutbudet har exploderat sen dess, det var ju inte alls så längesen!!!) Hon har väl blivit lite överexploaterad men som skildrare av små barn och livet med dem tycker jag att hon är jättefin. Hon är ju en väldigt kunnig och erfaren mamma som har mycket bra att komma med.

Men jag har också väldigt svårt för tvärsäkra tv-soffeAW och sömnmetoderna gillar jag inte, fast jag tror ändå de kan hjälpa några (inte för att jag borde yttra mig...) I curlingdebatten gjorde hon dessutom några hemska och skuldbeläggande inlägg.

Jag är allmännt trött på detta eviga skuldbeläggande av föräldrar.

Men hon skriver väldigt fint om sina upplevelser av barnens åldrar i sin bok.

sara sa...

Du har förmodligen rätt charlotte, och ja, visst har hon mycket att komma med bara i egenskap av massa-barns-mamma! Jag tror bara att jag har hakat upp mig på just tv-soffe anna, det är självklart att det som är mer medialt gångbart är det som de väljer att prata med henne i tv om, allt annat blir ju mer ointressant i de sammanhangen. Media har ju en förmåga att framställa människor i deras sämsta dager.