måndag 20 augusti 2007

På tal om lyckade personer...

Lena Olins sommarprat tyckte jag var ett riktigt klassiskt, bra sommarprogram. Hon berättade, som så många andra, om sitt liv. Jag är väldigt imponerad. Hon hade ju helt otroliga förutsättningar att lyckas. Priviligierad är bara förnamnet. Hon föddes med värsta kontaktnätet (båda föräldrarna var skådespelare), kom in på scenskolan när hon var 19, fick jobb på Dramaten direkt när hon var klar. Jättevacker är hon ju och så begåvad. Hon äger ju Varats olidliga lätthet, en av mina älsklingsfilmer.

Sen är hon väldigt bra på att prata i radio dessutom. Jätteintressant att få höra henne fundera över de val hon har gjort. Modiga och smarta val som har bidragit till att hon blivit så framgångsrik. Men det som verkligen gör hennes liv till en framgångssaga är ju att hon verkar ha behållit känslan för de verkliga värdena i livet. Så otroligt ödmjuk verkade hon och hon verkar ha ett så bra liv. Lyckligt förhållande, barn, en trygg inkomst och ett roligt jobb. Och hjärnan i behåll - respekt!

3 kommentarer:

sara sa...

Hon är underbar! Ska ladda ned hennes sommarprat då! Det är så ofattbart med en del människor; allt bara går som på räls för dem! Är de lika lyckliga som de verkar tror du? På tal om sommarpratare så har jag nu betat av Pernilla Wahlgren, Mia Törnblom, Mona Sahlin och, ja någon mer! Mona Sahlins var jättefint, och väldigt gripande, de andra var kassa.

charlotte sa...

Du har rätt, det är ju faktiskt svårt att veta om de verkligen är så lyckliga med tanke på hennes stora skådespelarbegåvning. Men det kändes verkligen så ... äkta. De verkar så supersympatiska båda två, trots det parallella universum som i alla fall hon tycks leva i. Coolt när någon lyckas förvalta sina förutsättningar!

charlotte sa...

Mona måste jag också lyssna på! Trots att jag ibland kan få lite skådisvibbar av henne också så tycker jag om henne.