måndag 27 augusti 2007

Novellpriset

Margareta Strömstedt är nominerad till årets novellpris av Sveriges Radio, med Natten de hängde Ruth Ellis. Roligt! Det går att lyssna på den, och de övriga nominerade på P1:s hemsida. Jag har precis lyssnat på Pappersväggar av John Ajvide Lindkvist. Väldigt spännande! Han skriver så bra, så suggestivt och stämningsfyllt. Dessutom har han en fenomenal uppläsarröst. Hans sommarprat förra året var bra, och dessutom spelade han min och jockes bröllopslåt (bright eyes first day of my life). Honom måste man gilla!
Ikväll har vi firat Henkes nya chefsjobb (och chefslön!) och druckit champagne! Inte jag, men jag hade ju glädjen att sitta och se dem bli lite bubbelsnurriga istället! Mer champagen på måndagkvällar tycker jag!

1 kommentar:

charlotte sa...

Åh, jag kretsar fortfarande kring JAL utan att våga ta tag i honom. Gillade också hans sommarprat, men... jag är väldigt rädd av mig.

Så jättekul för Henke! Och härligt med måndagsbubbel!