torsdag 23 augusti 2007

Underbar kväll igår....

men inte ens det faktum att jag fick Anathie helt för mig själv hela kvällen, och att vi åt på Chutney, och att vi fick hela kvällen på oss att bara prata, och att hon är världens bästa, och att vi kvällspromenerade genom ett sensommarvarmt Söder hem, inte ens det räckte för att ta mig igenom dagen idag. Illamående, yrsel och noll aptit; det var en sugig dag. Allra värst var det faktiskt när jag tog mod till mig och ringde min barnmorska och BAD om att få komma in och göra ett hb-test och en blodtryckskoll, för det känns som att det inte står riktigt rätt till, men icke. Det är sjukt sällan jag utnyttjar mödravården i onödan, men nu kändes det lite akut, jag mår verkligen inte bra, men det enda råd jag får är "drick lite vatten och tänk på att det går över". Men herregud, något bättre måste de väl i alla fall ha att komma med? Det börjar framstå som ett stort misstag att gå till en privatklinik, eller praktikertjänst som det kallas, för det här är verkligen min erfarenhet den typen av kliniker. Precis samma sak med Mama Mia när det begav sig. Vi var mer än välkomna så länge vi inte krävde någonting utöver basprogrammet, men sen när det inte gick bra då var vi bara en kostnad och belastning. Så kändes det nu också. Och jag är ju inte den som ställer några krav, jag tackade för hjälpen och la på. Om man nu driver en mödravårdscentral där blivande mödrar ska få vård under sin gravidiet så kan man väl inte säga åt dem att dricka vatten.

1 kommentar:

charlotte sa...

Sara, så himla himla tråkigt att inte det sablans illamåendet kan gå över. Och så ledsen jag blir att du blir så dåligt bemött. Det är trist att det bara förväntas att man skall stå ut med illamåendehelvetet. Inte be utan kräva det du har rätt till. Jag ringer imorgon! Stor kram till dig!