tisdag 7 augusti 2007

bullar i ugnen...


Augusti i år är väntans månad, jag kollar mobilen ständigt. En av mina bästa människor skall ploppa vilken dag som helst, en annan bebis kom i förra veckan och fler skall dyka upp längre fram i denna månad: spänningen är olidlig! Medan jag väntar jobbar jag, pussar mina egna ungar och bakar. Surdegeriet var inte så komplicerat, men det krävde lite planering. Resultatet blev fantastiskt gott. Nästa gång skall jag nog blanda i något frö av nåt slag, pumpa eller solros eller nåt annat som min man tål.

5 kommentarer:

sara sa...

Ja, men gud vad spännande! Håll mig (oss) uppdaterade! brödet ser magnifikt ut! Förresten, vad hände med länken till fatale? Visst var den med ett tag?

charlotte sa...

ojdå, den har visst halkat bort i hanteringen ... skall försöka återlänka oss bums!

KarinSN sa...

Hej Lotta! Genom din systers nya blogg har jag nu även hittat dig i cyberrymden... Surdeg är bra, surdeg är gott. Jag hade tänkt lära mig fixa eget eftersom vi stort sett bakar allt vårt bröd själva men inte tagit mig för... Tips?

KarinSN sa...

Ja och det var, kanske svårt att veta, en av tvillingarna tre hus bort hemma i byn från barndommen som tittade in... :-)

charlotte sa...

Hej Karin! Så längesen, så kul! Detta fantastiska surdegsrecept med ypperliga tips hittade jag hos matälskaren. Här är länken. Nu skall jag in och kolla din blogg!